fredag 30 januari 2015

PRAKTIK 1/3

Praktiken, den första av 3, startade i måndags. Jag är på medicin 2 här i Örnsköldsvik, jag var även där i termin 4, så jag känner till avdelningen och kollegorna. Jag har en superbra handledare och de andra kollegerna är så fina och trevliga också. Jag trivs. I vilket fall, så gick jag måndag och tisdag, vilket var ganska snurrigt sådär de första dagarna. Men så var jag ledig under onsdagen och tog igen mig, samlade tankarna och la in en ny växel. I går hade jag också ett dagspass på jobbet och jag hade en sådan himla rolig dag, det gick bra för mig och jag hade hand om alla patienter på vår sida. Med grym hjälp såklart, jag hade äran att ha 3 sjuksköterskor på min sida, vilket gjorde det enklare för mig att styra upp och planera dagen. En rolig dag helt enkelt, vilket gjorde att jag såg framemot denna dag som också skulle vara ett dagspass.

MEN, redan igår under dagen var mitt mående lite halvknapert och i morse kände jag att jag var tvungen att stanna hemma. Jag är förkyld IGEN!!! För vilken gång i ordningen?! Jag har ont i halsen upp mot ena örat, snorar, nyser och är jäkligt tjock i bihålerna. Jag är alldeles tung över ögonen. Så jag gjorde ett bra val att sjukskriva mig idag (med lite stöttning från Joakim - jag har så sjukt svårt för att sjukskriva mig, hatar det!!!), plus är jag ledig i helgen. Så förhoppningsvis ger förkylningen med sig ganska snart då jag bara vilar. Så med detta sagt - nya friska tag till veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar