tisdag 21 oktober 2014

BARN-HLR

Hej på er.

Helgen har som vanligt flugit förbi, det var i många fall en underlig helg - men trots det, en bra helg. Tänker endast dra den kort. Fredagkvällen var vi hemma här, tog det jäkligt lugnt och fick senare på kvällen besök av Patrik och Tony. Jag kirrade en kladdkaka (riktigt kladdig!!!) och bjöd på. På lördagkväll tog vi det också lugnt - blev bjuden på supergod mat uppe hos Sanna och Johan, med 1, 2 3 glas rött till. På söndagen dörna jag upp till Nordmaling och kippte lillan (Mittzi). Så nu är hon som en valp igen - full fart. Hon är så himla fin och mysig då hon är nyfriserad :)

Igår: träna, träffade Johanna en kort sväng på bibloteket och sedan åkte jag hem och försökte göra något vettigt här hemma - läste på lite inför Barn-HLR.en.

Idag: Vi har gjort Barn-HLR på förmiddagen, samt luftvägsstopp. Så nu är man godkänd för att utföra det också.. jag som tycker det är nog läskigt att tänka tanken på att utföra HLR på vuxen, vad är det inte då med små stackars bebisar. Nåja, läskigt får de ju vara - bara man räddar liven! Lägger ut några bilder, från google. Blir lite roligare inlägg då.


Denna bild (väldigt litet) visar HLR på barn 0-1 år samt 1 år - pubertet. 


Nästan sådär ser "vår" docka ut också, på KTC, som vi övade på idag. Övade även på ett äldre "dock-barn". 


Denna bild visar vid ett luftvägsstopp.

Nu ska jag ta en paus och gå på promenad med Mittzi. Sedan får jag se vad jag orkar med - är så galet trött. Skulle helst av allt vilja sova. Förhoppningsvis piggnar jag till då jag går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar