lördag 29 juni 2013

BÅTÅKNING

Har jobbat alla dagar sen sist, hade kvällsturer onsdag och torsdag, igår gick jag 7-15. Efter jobbet for jag hem till Jocke, Mittzi fick vara där under dagen, så Jocke kunde ta ut henne på hans lunch. Då Jocke slutade så for vi nästan direkt och köpte en båt, eller Jocke köpte, en mindre båt, bara så att det går att ta sig ut, om man vill. Sedan for vi ut och testade den, den gick som smort och vi var ute bra länge. For till Grisslan och Vågön, sedan avslutade vi båtturen med att dörna in i hamn. Sen for vi och parkera båten och avslutade kvällen med att gå till statsfesten och hälsa på käglorna som jobbade där igår. Så där var vi till typ halv 1 i natt. Jag stod där som någon annan fjällvandrare i fjällrävenkläder ;) Vilket var skönt, såg så sjukt kallt ut för alla som var så lite klädd. Ehehe. 

Sen for jag hem och Jocke for och skjutsa några. Jag gatt duscha för att få värme i mig och sedan satt jag uppe och glutta en stund på datorn. Sedan kom Jocke hem. Idag for han redan vid halv 10, dom skulle fixa med käglorna inför ikväll. Själv som jag till klockan ETT!!!!!!!!!!!!!!!! När hände det senast? Det är nog 100 år sedan. Jävligt skönt var det, men ovärt. Sover bort hela dagen, hatar det. Jag hade garanterat sovit längre också, om det inte vore för att mamma ringde. Galet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar