onsdag 12 september 2012

PLUGG, PLUGG, PLUGG

JA HALLÅÅÅ!

Jag sitter fortfarande med boken, har ETT av TRE kapitel kvar, att gå igenom. Det tar en hiskla tid, dock inte så konstigt med tanke på hur feta kapitel det är, vet inte hur många sidor det är i varje kapitel och vet inte om jag vill ta reda på det heller. Men det är ju en anledning till varför det tar tid, den andra är ju för att man vill läsa noga, förstå det man läser & söka på ord som är obegripliga att förstå och skriva upp en förklaring, så att man sedan vet vad ordet/begreppet betyder. Samt en tredje anledning, det är att jag markerar ju det jag anser vara viktigast eller vad man ska säga, vilket i stort sett är det mesta ändå. Jag har sjukt ont i ryggen, känner mig sned som en zebra och jag är hungrig som en kobra, men anser att jag inte har tid för att fjanta med någon hårdmacka nu, nästan mitt i natten. Tog en paus med ett inlägg här nu, behövde koppla bort liiiite i alla fall. Tog även små pauser över "bonde söker fru", vilket också bidrog, till att det tar tid.

Men trots allt som jag nu skrivit här ovan, så är jag i alla fall glad att det är just dessa tre kapitel som vi skulle gå igenom till i morgon. Det är mycket man kan redan, som är självklart, som man förstår och så vidare. MEN, det är också riktigt intressant, enligt mitt tycke. Sedan vad som väljer att stanna kvar i huvudet och inte, det är en annan femma. Men det är skönt i alla fall, att det är intressant läsning, då man väl ska sitta och tragla sig igenom tre stora kapitel. Nåväl, nu blir det ett toabesök, för det tänker jag unna mig, vill inte kissa på mig direkt... på grund av duktighet med plugg ;) Sen blir det att fortsätta med sista kapitlet, innan jag ääääntligen får lägga mig (typ när?), hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar