torsdag 21 mars 2013

LÄNGESEDAN... HEJ IGEN

Oj, hörrni, jag tror nästan att jag tagit rekord på att hålla mig från bloggandet. Jag har dock inte gjort det med vilje, utan det har bara blivit så. Sist jag skrev, så satt jag fortfarande på tåget på väg till huvudstaden, med mamma :) Resan gick bra och vi kom oss till hotellet, skitfint rum fick vi och väldigt mysigt. Jag tog dock inga bilder på rummet, synd nog. Vi var ju som sagt på hotellet vid cirkus 22, så det blev kvällsmys på rummet, till en film. Sedan släckte vi och slocknade nog ganska snabbt båda två.

På lördagen (min födelsedag, 21årsdag) klev vi upp och gjorde oss klara, sedan åt vi hotellfrukost (jag älskar hotellfrulle, det är det bästa med att bo på hotell). Efter det begav vi oss ut i staden, och det började först med ett stopp vid Globen, där vi åkte "skyview". Man åker i en "boll" utanpå Globen ända upp på taket :D Det var skitcoolt och verkligen en häftig känsla. Jag som är sjukt höjdrädd, kände bara en viss skakighet vid ett tillfälle, sen gick det över. Man tappade typ greppet om marken. Det gick sakta både uppför och nerför, plus så stod vi på taket i kanske 5 minuter minst. Så vi hann se mycket av utsikten, och att vädret var så fint som det var, gjorde ju bara saken ännu mer perfekt!

Sedan blev det stan för fulla muggar, och jag shoppade en del för födelsedagspengarna jag fick av mina bröder och mormor. Det var skojsigt att få shoppa lite, vi hann även med en lunch och latte! På kvällen chillade vi först på hotellet en stund, vi hade halvont i fötterna.. sedan blev det middag på hotellet, trerätters. VÄLDIGT gott. Mums. Jag skriver om middagen osv, i ett annat inlägg, detta blir sjukt långt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar