fredag 8 februari 2013

KORTDAG

I morse var jag så jävla trött, att fy sjutton. Men trots att jag hann tänka ett x antal gånger att jag skulle strunta i föreläsningen och sova vidare, så lyckades jag tillslut komma mig upp. Det är mitt normala jag, att jag tar mig upp, än hur trött jag är och än hur skön sängen är. Jag kan inte ligga kvar i sängen, i vetskap om att jag missar något som KAN vara viktigt och bra att veta. Jag kan absolut inte ligga kvar, då jag vet att jag BÖR vara någonstans. Jag tycker inte om att strunta i sånt som föreläsningar eller så, då dom faktiskt är där för VÅR skull. Så, efter detta utdragna skrivande, så kan jag ju slutligen säga - att det enda jag ville få fram var att, jag tog mig upp ;) 

Det var två damer på skolan och berättade lite om flyktingar, invandrare och något mer (minns inte vad det var/kallades). Kanske var det asylsökande det hette? Tror det. Vissa delar var intressanta, men större delen var ganska ointressant. Men jag var ju i alla fall där, och då känns det bra för min del, att man visar ett intresse för att de faktiskt kommer dit och berättar. Vid 11 slutade det och strax därefter satte jag mig med min grupp, vi planerade bara lite inför måndagens redovisning. Så vid 13 for jag hem och fixade lite här hemma, diskade bort och så. Så det blev en kortdag på skolan, fredagen till ära :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar