onsdag 13 februari 2013

KURSLITTERATUR

Hej hej hej! Jag lyckades greppa dammsugaren igår, så nu är jag några dammtussar fattigare. Det känns ju skönt. Jag hade en bra och lugn kväll i övrigt. Jag la mig ganska sent och idag vaknade jag 9 och klev upp halv 10. Vi har egna studier idag. Eh.. jag har ätit frukost och Mittzi sover än. Men jag ska strax väcka henne och säga att vi ska gå ut, det är dags tycker jag. Synd att det är tråkigt väder idag, snön bara yr. Blä. 

Jag har just beställt kurslitteratur inför nästkommande kurs - jag kommer bli 4 böcker rikare och en tråkig summa fattigare. Usch. Synd att litteraturen ska vara så dyr. Jag skulle ju kunna hitta begagnade och billigare böcker säkert, men då är bara problemet - jag råkar tycka om böcker väldigt mycket, jag tycker dom är fina och jag tycker om att ha dom fina. Så jag är allergisk mot kantstötta böcker. Ibland kommer ju dock inte ens jag undan med att klara av det, att hålla böckerna helt utan skador, med tanke på att man bär dom fram och tillbaka i en väska. Men jag gör mitt bästa och tycker ändå att jag lyckats väldigt bra hittills. Att låna böcker är heller inget alternativ, min svaghet för böckerna innebär också att jag väldigt gärna vill äga mina kursböcker och ha dom kvar sedan. Så jag får helt enkelt stå ut med priserna. Suck. Kalla mig nörd, men det är så jag är. Hej, jag heter Emelia och jag älskar böcker. Haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar