måndag 27 augusti 2012

HELGEN

Jag har inte haft tid till att blogga i helgen, så jag tänkte uppdatera lite nu.

Lördag; Klev upp strax innan 8, började jobba uppe hos mormor klockan 08.30, vi skulle fixa och bära det mesta inför auktionen. De som skulle hålla i auktionen var även uppe på lördagen, och hjälpte oss med att placera ut saker & ting, för att få det som dom ville ha det. Vi blev klara med arbetet kring 18tiden och då blev det middagslagning. Stekt kycklingfile och pärgratäng. Medan maten höll på att lagas, så spelade jag, Markus, Tobias och våra kusiner krocket. Behöver jag säga att det gick sämst för mig och Mattias? Hahah. Någon öl hann vi med också.

Söndag; Auktionsdagen var ju då på söndagen. Folket började komma vid halv 8 redan, då vi hade börjat bära ut det sista som skulle vara med på auktionen. De parkerade och var redo! Sen började dom komma upp redan vid 9tiden och kolla, än fast visningen börjde klockan 10. Ehehe. Sedan drog auktionen igång klockan 11. Våran egna lilla mat-och kaffeteriahörna gick som smort. Folk kom hela tiden och handlade korv, hamburgare, kaffe, kaffebröd. Kul :) Jag tycker faktiskt att det var en riktigt mysig dag, väldigt mycket folk, både kända och okända ansikten (mest okänt folk faktiskt). Auktionen höll på fortfarande vid klockan 22, då jag valde att fara hem. Jag frös & hade sjukt ont i ryggen, och dom behövde inte min hjälp längre. Så den slutade väl 22.30 - 23 någonting. Men det förstod vi, så mycket grejer som det var & i princip allt försvann. Mycket lyckat :)

Kom hem till lägenheten typ 22.40 kanske, låg i sängen 23. Precis då jag lagt mig, då small det, verkligen SMALL av åskan. Blixten lös upp hela sovrummet, trots persiennerna. Mittzi kröp alldeles intill mig och vi somnade väldigt fort. Så har min helg sett ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar