onsdag 15 augusti 2012

KLIPP, KLIPP, KLIPP - GRÄSKLIPPNING

Hallå hallå

Idag klev jag upp typ 11, tror jag i alla fall, strax innan kanske. Jävligt skönt med sovmorgon! Vi åt frukost, Markus kom förbi och var ett bra tag, vi pratade och hade det bra! :) Vid 13 började jag och mamma med gräset, så att det hunnit torka lite i alla fall, det är så blött på förmiddagen. Vi körde varsin traktor, och såklart la mormors av efter ett tag. Men tillslut fick jag hjälp via telefon, så jag fick igång sen igen, det är nå glapp.

Vi klippte ju både vår gård, stora "lägdan" mellan oss och mormor + mormors stora gård. En hel jävla del att klippa ska jag säga er, förbaskat drygt, men det ska göras. Tog en paus med middag, typ vid 17. Sedan en liten vilan, för att vila ner maten & dricka lite kaffe. Sen ut igen. Då var det dags för handjagarn & så, för att klippa där man inte kommer åt med traktorerna.

Men vid 20 tiden något, då fick mamma hålla på själv och jag tog min springtur. Så jäkla skönt väder att springa i, och det gick riktigt gött att springa :) Skönt! Efter springturen så gick jag en snabbis med Mittzi, och sedan kastade jag äpplen från äppelträdet åt henne, hennes favoritsyssla ute, på somrarna :D Lägger upp en bild på finaste, med ett äpple framför! Hon ville vila en stund :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar