torsdag 10 januari 2013

EN SKOLDAG I UMEÅ

Jag förstår verkligen inte... varför jag aldrig lär mig att gå och lägga mig tidigt? Nu har jag gäspat och varit dyngtrött sedan 16-tiden. Ändå är jag vaken fortfarande, lustigt.

Idag har det i alla fall varit en rolig och givande dag. Klev upp halv 7, gjorde mig klar och åt frukost. Vid 7.47 gick tåget mot Umeå - med hela min klass (nästan) som sällskap. Vi har haft lektioner i Umeå Ida. Dels modellstudier (kul i sig, men vanligt) och dels dissekerat :) Jag har ju dissekerat förut, men inte alls i samma utsträckning och inte alls lika seriöst. Det var grymt kul och grymt givande. Helt sjukt, då man får se allt i "praktiken" eller vad man ska säga. Vi dissekerade en gris, från dess svalg typ, till njurarna. Så det var hela vägen mellan svalg-njurar, som vi hade att kika på, mycket kul! :) Vi slutade dagens skola kl. 15, då skyndade jag till sjukhuset och gick och hälsade på på barn3. Mycket kul att träffa några kända ansikten, grymma ssk:or och en av mina favvo-läkare; O.L :) <3 Fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar