tisdag 29 januari 2013

SVINKOPPOR

Hallådär, har inte haft lust till att blogga. Har inte det nu heller, men jag har inget att göra. Igår mådde jag inge bra alls, men jag höll ut och var på skolan hela dagen, till 16. Då jag kom hem var jag helt färdig, hade nog feber hela dagen igår också, kändes så. La mig direkt då jag kom hem och gick bara ur sängen ett fåtal gånger. Annars låg jag till i morse.

Sen for jag på skolan en stund idag, träffade gruppen på förmiddagen. Vid 12 var jag hemma typ, la mig i sängen och låg tills jag hade tid hos läkarn (ringde i morse och såg till att jag fick komma). For till läkaren och fick domen som jag själv anade att jag hade fått - svinkoppor. Det hade spridit sig på fler ställen på hakan i morse då jag vaknade, därför jag kände att jag gatt ringa för att få nå läkemedel. Så jag fick en penicillinsalva.

Direkt jag kom hem så tvättade jag rent, så inga äckel-var-skorpor var kvar och smörjde. Det kliade och kittlades som bara fasen, då jag hett på salvan. Men ikväll känns det redan lite "lugnare". Det är inte lika strävt och ont som innan, så salvan mjukar nog upp och lindrar ganska bra! Det är på så kinkigt ställe, så fort jag öppnade munnen eller log, så sprack det ju och jävlades. Men nu har det som sagt mjukats upp lite, så nu kan jag röra munnen ganska bra, utan att det känns så värst :) Får bara hoppas att det läker fort också, så att jag slipper se ut som jag gör, det som stör mig mest! Tur jag inte börjat grymta... (haha, humor!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar