måndag 21 januari 2013

OJ OJ OJ

Efter skolan snabbade jag mig på kvantum för att köpa saker jag behövde till min middagslagning. Sedan rusade jag hem och lagade två maträtter. Köttfärssås och spagetti (till middag och 2 matlådor + köttfärssås i en egen låda som fick åka in i frysen) + grekisk pytt (blev 3 matlådor)! Det är alltid så gött att få ihop några matlådor, just love it.

I alla fall, så blev både köttfärssåsen och pytten helt galet goda! Fasen vad jag lyckades! Köttfärssåsen var min bästa någonsin och pytten var improvisation. Jag har ett recept, men orkade inte riktigt följa ett recept. Så jag gjorde en helt egen marinad igår, till fläskfilen. Och den blev så jädra god att OJ! Sen pyttsade jag dit det "vanliga", tomater, paprika, rödlök och feta ost. Jag tog inte i några pärer, då går det ju inte att frysa in! Jaha, nu blev ju detta ett enda mat-inlägg, men jag vill ju givetvis skriva hur god mat jag gjort! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar