tisdag 16 april 2013

S-HLR - HLR FÖR SJUKVÅRDSPERSONAL

Jahapp, det var full huggning igår, så därför uteblev bloggningen. Men jag tror inte direkt att någon sörjer för det. Jag somnade på momangen i söndags. I går klev jag upp tidigt, var på skolan klockan 8, kämpade på med grupparbetet tillsammans med gruppen tills lunch. Sedan, efter lunch, hade vi föreläsningar till typ 17 nästan. Jag for hem, såg på två föreläsningar efter middagen och sedan hade klockan helt plötsligt blivit 20. Jag skulle sätta mig och se på tv, men då kom jag och mamma överens om att jag skulle åka hem och hämta Mittzi, för vi skulle inte få ihop det idag annars. Så vid 20.30 var jag hemma cirkus, var hemma en stund, till typ 21. Sedan for jag och Mittzi ner. Vi for och såg tv/film med J & N.

I morse klev jag upp 7, och var uppe på KTC till klockan 8. Idag hade "min" grupp S-HLR, och det var så sjuuuuuukt kul. Det är nog kul, att bara öva HLR, men S-HLR imorse var awesome. Först körde vi enkla övningar + att vi sedan visade Monica att vi fixade det. Sedan fick vi visa 2 & 2 för de andra i gruppen, hur vi gjorde i en situation. Men den sista timmen var lätt roligast, då hade Monica förberett 5 olika "case/senarium". Det är omöjligt att förklara, men det var sjukt kul! I det sista senariumet spelade jag en stressad/orolig/"störande" anhörig (störande i den betydelsen att jag frågade mycket och var rädd/orolig), det var så himla kul, allra helst att se hur dom faktiskt skötte situationen och hur de försökte att inte visa, hur störande jag egentligen var ;) haha... det blir ju dock annorlunda i en RIKTIG situation.


Men det jag vill ha sagt med detta i alla fall, det är att det var sjukt kul, svettigt och jobbigt. Rena rama träningspasset :) Just.. jag fick till och med en liten blödning i ena handen, efter alla bröstkompressioner ;) Haha, det talar väl sitt tydliga språk, hur hårt vi körde med livräddning i morse? :) 4 timmar gick fort, det kändes som högst 1 & 1/2 timma. Jag vill även säga att vår lärare Monica, är skitbra! Detta inlägg blev långt, men fingrarna bara flyger över tangenterna. Nu ska jag försöka få i mig lite mat, sedan ska jag, på nått vis, försöka kolla lite plugg. Good luck till mig. Förhoppningsvis hinner man en tur runt höglandssjön med lillan sen, någon som vill haka, i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar