torsdag 11 april 2013

SÅ ÄR INTE FALLET

Bild från förra sommaren. Jag skulle gärna vilja ha sommar NU. Well, så är inte fallet. Men dagarna går undan, fullt ös. Idag hade jag först lektion uppe på sjukan, vi gick igenom journalsystemen och fick vår inloggning som vi ska ha, som sjuksköterskeelever. Så att vi alltid kan gå in i journalen och dokumentera, under våra praktiker! Känns både kul och skrämmande! Nog för att jag dokumenterat en hel del förut, men absolut inte på sådant vis. Så det var en kul och spännande genomgång.

Sedan for vi hem till Karlhagen och åt lunch, slängde i mig maten och blev typ illamående. Vi hann lägga oss på sängen en stund, alla tre, med matkoma. Sedan var det bara att pallra sig till skolan för grupparbete resten av dagen. Jag kom hem 16.40, då blev det middag. Idag gjorde jag varma koppen "sparrissoppa", även den kan jag rekommendera, den var god. Efter det såg jag en föreläsning, en fortsättning på den delen jag såg igår. Jag har även hunnit diska och ta en snabb dans med dammsugaren, det såg ut som en rövarkula här hemma, så det känns skönt att det är gjort. Sedan såg jag på "Sofias änglar" och grät en skvätt, innan jag sedan hoppade in i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar