onsdag 24 april 2013

TREDJE DAGEN I SOLLE

Hallå, uppdatering är på G, nu. Jag har bott i Sollefteå i tre dagar, det går bra, än så länge... haha. Jo, men det gör det, hade dock helst bott hemma. Men nu bor jag här, och det går som sagt bra. Jaha, upprepning, kul. Kanske ska skriva om praktiken?

Jag har hittills jobbat två pass, kvällspass igår och dag idag. Igår var det fullt ös, men den var "kul" (låter så fel men rätt på samma gång, att säga kul!) på sitt vis med, för att det hände något konstant, vilket jag gillar. Det blir så trögt om det inte händer något. Jag följde med "min" sjuksköterska hela tiden, och kollade hur allt funkade. Det var en givande och ruschig kväll :)

Min handledande sjuksköterska är grym och jag trivs verkligen med att gå med henne, hon lär ut bra och berättar om allt, visar & låter mig göra. Det är en enormt spännande och givande avdelning, där det som sagt, händer ENORMT mycket. Idag har det varit askul, jag har tagit venprov, blandat medicin (droppåse), kopplat dropp, delat medicin, uppdaterat några omv.statusar på datan osv. Jättekul och spännande, att fått komma igång med diverse :) Jag känner verkligen att jag vill vara sjuksköterska, men det är en lååååååång väg kvar. Men det ska man väl lyckas kirra?! Nu ska jag fasen sova, godnatt och sovgott, pussssss.

Just ja, ikväll var vi (jag och mina studentvänner), på ett mysigt café och fikade. Det bjöds på live-sång, både bra och dåligt. Jag tyckte snubben sjöng en asfin låt och hade väldigt härlig röst, plus våran Alice, hon gick upp och levererade en Winnerbäck-låt :) Finfint! Vi hade kul på väg hem, bjuppar på bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar