torsdag 25 april 2013

SKITKUL

Jag ska skriva lite till, då jag ändå är på G, här på bloggen. Jag hade en asbra dag idag också, på praktiken. Idag har jag också tagit prover (venprovtagning), jag har dragit kateter, skrivit en del i journaler, pratat med patienter, delat medicin, fyllt på medicinlådor, satt tillbaka mediciner i läkemedelsrummet, tagit bort två PVK:er, osv. SKITKUL :D

Och min handledare ("min" sjuksköterska), är verkligen grym. Det måste jag säga! Jag trivs väldans bra med henne, hon är grym på att berätta om allt och grym på att vara det hon just är: sjuksköterska OCH grym på att vara handledare till en student, inte alla som är bra på det och tar hand om sina studenter, men min handledare tänker verkligen på att hon faktiskt är det. Så henne vill jag verkligen ge beröööööööm till, än fast hon inte ser det med detta inlägg, men jag kommer berätta för henne. Det är något som är viktigt, tycker jag, att berätta hur nöjd man är, så hon fortsätter vara grym på det och fortsätter att ansvara för studenter hädanefter! Ehm, nä, nu ska jag hämta mer kaffe, om det finns. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar