söndag 15 juli 2012

GAMLA (nya) SAKER

Efter att jag och mamma hade druckit kaffe, då gick vi upp till mormor och kollade på en del de "rensat" eller vad man ska säga, nerifrån källaren. Jag tog reda på en kaffeservis, koppar och fat till. Skitfina och väldigt härliga kaffekoppar, dom blir tyckt att dricka ur! Och som sagt, kul med finare, då man väl ska bju på fika (vilket jag gör så ofta.... haha)!!! ;) Nä, men det var kul. Jag tog även reda på två uppläggningsgrejer, som man kan lägga fram fikabröd på typ. Och även två uppläggningsfat som man kan lägga upp ugns-mat i, kött osv. Tingade även en hel del saker, ifall inte någon annan också vill ha, för då måste vi "fajtas" om saken ;) Annars vill jag ha några fler saker från källaren mormors!

Även de här två tavlorna (som visas nedan), tog jag reda på <3 världens bästa! På bröllopsbilden är det mamma & pappa, såklart (!!!) och Markus. Mamma och pappa gifte sig då Markus var 1 år. På andra bilden, där är hela familjen utom lilla jag, Tobias är alldeles nyfödd där, bara någon dag gammal, då bilden är tagen. Jag har världens bästa familj, helt klart <3 Pappa, jag saknar dig, men jag vet att du är med mig varje dag <3

Ps. Tog också med mig lite saker från mamma, dessertskålar och tre olika glasskålar, jättefina :) Roligt!


1 kommentar:

  1. På nedersta bilden så kan man ju tro att det är pappa, galet vad lika dom är varann på vissa bilder!! :o

    SvaraRadera